Плівка для тонування автомобільного скла

 
На сьогоднішній день для автомобілістів існує широкий вибір тонувальних плівок, з різною світлопроникною здатність та відтінками. Різноманітний асортимент сучасних тонувальних плівок виготовляється з використанням унікальних матеріалів на передовому обладнанні. Вибір плівки та тонування автомобіля вже давно стало однією із гілок тюнінгу автомобіля.
 
Навіть автомобілістам із заводським тонуванням часто хочеться перетонувати своє авто, через високу світлопроникність. Та й тонування сьогодні, це більш індивідуальна справа для кожного автомобіліста окремо. Отже, тим хто бажає затонувати чи перетонувати своє авто, на сьогоднішній день пропонується чотири способи тонування:
1. Тонувальна плівка;
2. Тонування напиленням;
3. Електронне тонування;
4. З’ємне тонування.
Найбільш поширений та популярний спосіб це є тонування плівкою. Це найпростіший спосіб затонувати своє авто. Тонування лобового скла та передніх бічних суворо регламентується держаними стандартами, а от для тонування заднього скла та бічних згідно ПДР можна використовувати будь-яку тонувальну плівку.


1. Будова та хімічний склад.

Будова плівки залежить від багатьох факторів, та в кожної окремої вона різна. В основному хімічний склад тонувальної пліви залежить від виробника, характеристики плівки та її головного призначення. Однак в будь-якому випадку головні хімічні компоненти які складають основу плівок це складні полімери та барвники різних кольорів. Тонувальна плівка складається із кількох шарів, складники цих шарів залежать від типу та призначення плівки. Одні з найпопулярніших металізованих тонувальних плівок складаються з наступних компонентів:

1. Еластична полімерна основа на якій створюється тонувальна плівка;
2. Барвники надають колір та різноманітні відтінки, створюють затемнення;
3. Металізована поліефірна плівка з напиленням металу (в більшості випадків алюмінію), призначена для відбиття інфрачервоних променів.
4. Поглиначі ультрафіолетового випромінювання захищають від шкідливого ультра-фіолетових променів.
5. Адгезійний клейовий шар запобігає розшаровуванню плівки.
6. Контактний клейовий шар складається з акрилової смоли і потрібен, щоб приклеїти тонувальну плівку до автомобільного скла.
7. Захисний антиабразивный шар захищає плівку від подряпин та інших механічних пошкоджень.

Цей список шарів відноситься до металізованих тонувальних плівок. Відповідно в інших видах плівок, деякі шари можуть бути відсутні, а можуть бути включені інші додаткові та унікальні складові. До прикладу в ударостійких плівках присутні додаткові полімерні шари, які роблять плівку більш стійкою до механічних пошкоджень, деякі плівки налічують до 200 шарів різноманітних матеріалів.


2. Які бувають види. 

Сучасні плівки для тонування розділяють на сім основних категорій.

1. Фарбовані плівки (не металізовані). Цей вид плівок найпростіший у виробництві та відповідно найдешевший варіант. Для виробництва плівки, полімерну основу змішують із барвником, завдяки чому створюється структура із тонувальним ефектом. Такі плівки не відбивають різноманітного випромінювання, та без перешкод пропускають радіохвилі. Вагомим недоліком такого виду плівок це погана стійкість зовнішнього впливу, що суттєво скорочує термін їх використання. Тому цей вид тонувальних плівок не дуже часто обирається автовласниками.

2. Металізовані плівки. В таких плівках для тонування, на пофарбований полімерний шар напилюється тонкий шар металу (в більшості випадків це алюміній), металізований шар знаходиться між затонованим шаром та захисним шаром плівки, саме тому після поклейки скло має металевий відблиск. Окрім сонячних променів, цей вид плівок активно захищає від тепла, відбиваючи 50% інфрачервоних променів. Металізовані тонувальні плівки стійкі до зовнішніх чинників та не вигорають на сонці. Металізовані плівки для тонування це один із найпоширеніших видів плівко які обирають автовласники.

3. Спатерні тонувальні плівки. За структурою це ті самі металізовані плівки, однак їх особливість полягає лише в методі металізації шарів плівки. Спатерні тонувальні плівки металізуються методом іонного обміну, в процесі котрого на полімерний шар плівки можна нанести будь-які хімічні речовини та отримати однорідне покриття. Спатерні плівки для тонування мають чудові захисні якості, дуже стійкі від впливу зовнішніх факторів, та мають кращий зовнішній вигляд.

4. Плівки Infinity. Цей вид тонувальних плівок дуже схожий на металізовані плівки, з однією суттєвою відмінністю. Металізований шар котрий захищає від ультра-фіолетового випромінювання, наноситься на зовнішньому полімерному шарі, а не між шарами як в металізованих плівках. Завдяки чому тонувальна плівка Infinity, набагато краще захищає автомобіль від шкідливого випромінювання, краще відбиває світло та тепло, ступінь відбиття сягає 70%. Завнішній металізований шар надає плівці дзеркальний відблиск. Саме через дзеркальний вигляд, цей вид тонувальних плівок рідко використовується, оскільки дзеркальні плівки заборонені законодавством України, згідно із ДСТУ 5727-88.

5. Плівки із переходом. Тонувальні плівки із наростаючим шаром щільності металізованого шару. У цих видах плівок нанесення металізованого шару відбувається з наростанням знизу-вгору. Завдяки чому відбувається перехід від звичайної затонованої плівки в металізовану. Ці плівки дають максимальний захист коли сонце знаходиться в зеніті і в той момент рівень УФ випромінювання найбільший. Коли сонце опускається, випромінювання слабшає, і менший шар напилення легко справляється із цими променями. Такі плівки дещо відрізняються ззовні, металізований відблиск збільшується до верху скла. Зсередини виглядає так ніби тонування знизу скла слабшає.

6. Атермальні плівки. Їх ще називають енергозберігаючі тонувальні плівки. На сьогоднішній день це є інноваційний вид плівок, та все більше і більше набуває популярності. Атермальна плівка ефективно зменшує інфрачервоне та ультра-фіолетове випромінювання. Не зважаючи на свою прозорістю, атермальна плівка зменшує силу та яскравість сонячних променів. На відміну від інших тонувальних плівок, атермальною плівкою сміливо можна тонувати лобове скло, така плівка жодним чином не
зменшуватиме видимість, та умови водіння. Лише надасть легкий синій, зелений чи фіолетовий відтінок.

7. Плівки Carbon. Найсучасніший та й відповідно і найдорожчий вид тонувальних плівок, на сьогоднішній день. Поки що такий вид тонувальних плівок не є широко розповсюджений, через те що автомобілісти не дуже володіють інформацією про плівку та й сама ціна не спонукає до цього. Плівка Carbon виготовляться за сучасною технологією. На відміну від металізованих плівок, ця плівка має кращі характеристики, за рахунок графітового шару напилення, котрий виконується у вакуумі. Сам матеріал графіт, має чудові характеристики протистояння ультрафіолету. Маючи набагато кращий захист від сонячних променів, тонувальні плівки Carbon жодним чином не перешкоджають проходженню радіо сигналу. Плівки мають хороші зносостійкі характеристики, та протягом усього терміну експлуатації не вигорають, та не розшаровуються. Єдиний мінус такого тонування, це занадто висока вартість, в порівнянні із металевими плівками.

В залежності від призначення, тонувальні плівки можна поділити на такі види:

1. Сонцезахисна плівка призначена для захисту від ультрафіолетового та інфрачервоного випромінювання.
2. Ударостійка плівка призначена для забезпечення захисту скла від механічного впливу ззовні; ударостійкі плівки мають більш товстішу основу, так як використано багато полімерних шарів при виробництві.
3. Декоративна плівка створена лише для того щоб придати автомобілю індивідуальність та підкреслити статус автовласника.



В залежності від пропускної здатності світлових променів, тонувальні півки поділяють:

1. Світлопроникність 5% (зовні не буде нічого видно).
2. Світлопроникність 10% (зовні будуть видні лише приблизні обриси).
3. Світлопроникність 15% (зовні можна побачити силуети).
4. Світлопроникність 20% (зовні можна розгледіти обличчя людей в автомобілі).
5. Світлопроникність 35% (зовні видно салон автомобіля досить чітко).
6. Світлопроникність 50% (зовні можна побачити абсолютно весь салон). Найпопулярнішими є тонувальні плівки із світлопроникністю 5%, 15%, 20% і 35%.

3. Переваги і недоліки.

Які ж існують переваги та недоліки від використання тонувальної плівки? Почнемо з переваг:

1. Ефективно поглинає сонячні промені, не пропускає інфрачервоне та ультрафіолетове випромінювання. Захищає водія від сонячних бліків, та у вечірній час від разючого світла фар. Зменшує ймовірність засліплення водія, та втому очей.
2. Створює температурний бар’єр. Влітку тонувальна плівка запобігає проникненню прямих сонячних променів та перешкоджає нагріванню салона автомобіляє. В зимовий час сприяє утриманню тепла всередині автомобіля.
3. При механічному пошкодженні скла, плівка утримає розтріскане скло на собі, тим самим захистить пасажирів від травмування осколками скла. Дрібні частинки не потрібно буде прибирати та шукати по усьому салону.
4. Окрім комфорту пасажиру. Тонувальна плівка захищає елементи салону від вигорання при проникненню прямих сонячних променів.
5. З зовнішньої сторони, буде складно розгледіти пасажирів в салоні, та ваші особисті речі автомобілі. Отож тонувальна плівка забезпечує певну приватність. Натомість зсередини у вас чудова видимість відносно того, що відбувається назовні.
6. Захищає скло від механічних пошкоджень.
7. Мабуть ніхто не заперечить що автомобіль із тонуванням виглядає більш солідною.
9. За рахунок зміни частоти резонансу скла, плівка перешкоджає прослуховуванню салону автомобіля.

Недоліки використання тонувальної плівки:

1. Якщо тонування не відповідає ДСТУ, то може бути причиною до виникнення небезпечних ситуацій на дорозі.
2. Занадто темне тонування змушує водія сильно напружувати очі, а в нічний час дуже ускладнює керування транспортним засобом.
3. Якщо тонування не відповідає ДСТУ, будьте готові за своє тонування заплатити штраф.
Якщо підійти із розумом до вибору плівки та тонування автомобіля, то усіх проблем чи недоліків можна уникнути.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 4.75 [4 Голоса (ів)]