Поліпшуєм аеродинаміку автомобіля. Встановлення аеродинамічного обвісу

 
Аеродинамічний обвіс - це один з необхідних елементів тюнинга для сучасного автомобіля. Елементи аеродинамічного обвісу забезпечують поліпшення аеродинамічних характеристик автомобіля під час його руху на високих швидкостях. Крім того, елементи аеродинамічного обвісу - це не тільки спосіб для поліпшення керованості автомобіля за рахунок зміни його аеродинамічних властивостей, але і як спосіб зміни зовнішнього вигляду і додання йому агресивного і спортивного вигляду.

Ні для кого не є секретом, що серійні кузова більшості автомобілів, завдяки своїй не зовсім продуманій конструкції, мають високий аеродинамічний та лобовий опір. Для боротьби з екологічними стандартами і зниження рівня витрати палива, виробникам необхідно постійно шукати інші рішення цієї проблеми.

Одним з ефективних і доступних методів являється підвищення аеродинамічних характеристик кузова автомобіля, за допомогою встановлення спеціальних деталей аеродинамічного обвісу.
Аеродинамічний обвіс сприяє відведенню зустрічних потоків повітря від зон надлишкового тиску (днища і підкапотного простору) і зон, в яких проходять повітряні потоки перетворюються в завихрення. Таким чином автомобіль отримує більш міцне зчеплення коліс з дорогою на швидкості більше 120 км/ч.

Для виготовлення більшості елементів аеродинамічного обважування застосовується пластик, але також можуть використовуватися і інші матеріали. Елементи з пластику будуть значно дешевше і мати меншу вагу. Кожен зайвий кілограм ваги в автомобілі буде збільшувати витрату палива.

Аеродинамічні обвіси для автомобіля можна розділити на кілька основних видів:
  • Спойлери
  • Антикрило
  • Бічні профільовані панелі для днища (юбки)
  • Передній і задній бампер
Про особливості конструкції і призначення кожного з цих елементів буде описано нижче:
Спойлери

Як правило, спойлери встановлюються на передній і задній бампер, передню частину кришки капота автомобіля, задню частину даху і кришку багажника.

Спойлери мають похилі площини, завдяки яким їх робочі поверхні дозволяють відводити повітряні потоки. Спойлер направляє зустрічний потік повітря вгору, щоб уникнути утворення зони підвищеного тиску під днищем автомобіля. Таким чином, автомобіль притискається до дорожнього полотна, тим самим збільшуючи його керованість. Дуже часто використовуються накладні елементи обвісу (губи і юбки), які встановлюються під бампером. Таке рішення позитивно позначається не тільки на зовнішньому вигляді автомобіля, але і на їх ефективності.
 
Також на спойлера можуть встановлюватися додаткові повітропроводи з дефлекторами, які дозволяють направити потік повітря в потрібному напрямку, наприклад для додаткового охолодження гальмівної системи. Але як правило, такі елементи застосовуються в автоспорті.

Антикрило

Цей вид аеродинамічного обвісу виконує протилежні функції порівняно з крилом літака. Автомобіль, на який встановлено антикрило не піднімається під впливом підйомної сили зустрічного потоку повітря, а навпаки отримує велику притискну силу, забезпечуючи краще зчеплення з дорогою.

Антикрило являє собою перевернуту конструкцію, яка аналогічна до звичайного авіаційного крила, але тільки в перевернутому вигляді. У більшості випадків елементи даного типу мають невеликий нахил передньої частини до дорожнього полотна. Така конструкція дозволяє значно збільшити притискну силу і забезпечити більшу зчеплення коліс з дорогою.
Але тут є й один істотний мінус. У разі, якщо кут нахилу антикрила буде більше необхідного, тоді може виникнути перенавантаженність однієї з осей автомобіля, що буде викликати підняття автомобіля над дорогою і тим самим погіршуючи його керованість. Також не правильний кут нахилу антикрила призводить до зниження рівня аеродинамічного опору, а відповідно збільшить споживаність витрати палива.

Найчастіше антикрило встановлюється на кришку багажника або задню частину даху, якщо автомобіль з кузовом універсал або хетчбек.

Передній бампер
Цей елемент є основою для спойлера, а також запобігає потраплянню зустрічного потоку повітря під днище автомобіля. Без додаткових елементів аеродинамічного обважування, аеродинаміка автомобіля суттєво не змінюється. Тюнінгований передній бампер дозволяє направити зустрічний потік повітря вгору і тим самим створює додаткову притискну силу для передньої осі автомобіля.

Задній бампер

Цей елемент є аналогічним до переднього щодо виконання своїх функцій. Задній бампер відводить повітряні потоки з під днища автомобіля в потрібному напрямку, тим самим значно знижуючи рівень повітряних завихрень позаду автомобіля і забезпечує додаткове притискання задньої осі до дороги. Цей елемент буде ефективним тільки в разі установки інших деталей аеродинамічного обважування.
Бічні профільовані панелі (бічні юбки)

Ці елементи аеродинамічного обвісу приховують деталі днища і підвіски, запобігають потраплянню зустрічного повітря з боків автомобіля. Також вони зменшують виникнення повітряних завихрень під днищем автомобіля, забезпечуючи йому надійне зчеплення з дорогою. Рекомендується встановлювати ці елементи в комплекті з іншими елементами аеродинаміки.

Крім згаданих основних елементів аеродинамічного лбвісу існують і інші, які дозволяють поліпшити аеродинамічні характеристики автомобіля: дефлектори, радіаторні решітки, дзеркала обтічної форми, накладки на фари і інші.

Плюси і мінуси аеродинамічних обвісів

Елементи аеродинамічного обвісу мають безліч плюсів, які забезпечують кращу керованість автомобіля на високих швидкостях. Але є в них і недоліки. Необхідний правильний вибір елементів аеродинамічного обважування, грамотний монтаж, зменшення дорожнього просвіту і вартість.

Але не варто забувати про вагомі переваги - поліпшення керованості, тим самим забезпечуючи безпеку на дорозі та зміна зовнішнього виду, Ваш автомобіль буде поиітний серед інших.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 [1 Голос]