Автомобіль для бездоріжжя. 4х4 підготовка позашляховика

 
Будь який володар серйозного позашляховика рано або пізно замислюється про підкорення серйозного і важкодоступного бездоріжжя, а не лише невеликого бруду і калюж на дорозі. Головне призначення позашляховика - це можливість дістатися в самі важкодоступні і глухі місця, туди де відсутні дороги. Але далеко не кожен автомобіль, що вийшов із заводу може похвалитися гарною прохідністю. Для таких потреб необхідно апгрейдити автомобіль.

В першу чергу варто задуматися для яких поїздок і на якому бездоріжжі буде застосовуватися автомобіль. Якщо пересування на позашляховику будуть тільки з міста до заміського будинку або дачі, а також вилазки на полювання і риболовлю в найближчі околиці - це одна справа. Зовсім інша справа, якщо Ви збираєтеся долати далекі відстані по важкодоступних місцях дикої природи, де Вам постійно будуть зустрічатися глибокі броди, бруд, болото, кам'яні перевали і т.д, то в такому разі потрібна більш серйозна доробка автомобіля.

Варто відзначити, що не кожен джип підійде для повної підготовки до серйозного бездоріжжя, для таких цілей як правило більше адаптовані позашляховики з рамною конструкцією, які здатні витримати серйозні навантаження. Хоча можна значно збільшити прохідність і будь-якого "паркетника" при правильному підході.
Розглянемо перший варіант тюнінгу позашляховика, а точніше сімейні поїздки на дачу, риболовлю та полювання, тобто не для сильно екстремальних умов, а лише незначного бездоріжжя.

Для такого тюнінга автомобіля, в першу чергу варто задуматися про установку позашляхової гуми більшого розміру, ніж встановлені на автомобілі заводом виробником. Перед встановленням варто зробити заміри колісних арок, цілком можливо, що не потрібно жодного додаткового доопрацювання для установки нової гуми. Дуже часто колісні арки мають великий розмір і дозволяють розмістити покришки більшого розміру без додаткового втручання. Установка позашляхової гуми забезпечить кращу прохідність автомобіля, за рахунок відмінного зчеплення з грунтом.

У разі якщо арки не дозволяють розмітити колеса більшого розміру, необхідно зробити невелике доопрацювання позашляховика, яке дозволить установку великих коліс. Така доробка ходової частини автомобіля називається ліфтовкою і буває двох способів. Перший спосіб - ліфтинг кузова, піднімання кузова над рамою і другий - ліфтинг підвіски, збільшення зазору між підвіскою і рамою.

Якщо автомобіль буде використовуватися для повсякденної їзди і не значного бездоріжжя, то в таких цілях застосовується тільки один вид ліфтовки, а саме кузовний ліфтинг. Для цього способу використовуються спеціальні комплекти проставок, завдяки яким кузов піднімається над рамою, збільшуючи простір в колісних арках для установки коліс більшого розміру. Але при цьому висота дорожнього просвіту позашляховика не змінюється. Ліфтовка кузова може застосовуватись практично на всіх автомобілях і не створює додаткового навантаження на осі автомобіля.
Однак, не варто забувати, що при цьому може змінитися положення рульової колонки, головного гальмівного циліндра і іншого, тому необхідно буде подовжити рульову колонку, тяги й гальмівні шланги.

Другий спосіб - це ліфтування підвіски. Для торсіонної і пружинної підвіски достатньо буде встановлення проставок або більш довгих пружин для помітного збільшення кліренсу. Для автомобілів з ресорною підвіскою варто застосовувати більш складний варіант ліфтування - установка ресор поверх мостів. Якщо Ви бажаєте, щоб позашляховик долав більш серйозні перешкоди, тоді варто застосувати на ньому два варіанти ліфтування, це дозволить встановити покришки більшого розміру і збільшити кліренс автомобіля, що безсумнівно, поліпшить його прохідність у важкодоступних місцях.
Також для тюнінгу позашляховика використовуються зовнішні елементи: експедиційні багажники, захисні дуги, лебідки і безліч іншого. Ці елементи зовнішнього тюнінгу ніколи не будуть зайвими і завжди знайдуть своє застосування в далеких поїздках не тільки при непрохідній місцевості. Крім того, вони надають автомобілю стиль повноцінного позашляхового всюдихода. Лебідка буде корисна для самовитаскування свого або іншого автомобіля з болота. Також корисне застосування лебідки під час полювання - вона допоможе при витаскуванні дичини з глибоких ярів. При виборі лебідки варто задуматися про її застосування. Для простих завдань підійде лебідка з низькою вантажопідйомністю, а для участі в трофі-рейдах буде необхідна лебідка потужніша.
Для подолання серйозних перешкод і додаткового захисту кузова автомобіля бажано встановити додаткові силові обвіси: силові підніжки для витягування автомобіля за допомогою рейкового домкрата. Також бажана установка захисту днища автомобіля, яка зможе захистити основні вузли автомобіля при подоланні високих перешкод.

Для подолання глибоких водних перешкод варто провести повну гідроізоляцію автомобіля. Після цього автомобіль буде здатний долати водні перешкоди, які будуть досягати практично даху. Для цього необхідна установка зовнішнього повітрозабірника - шноркеля. Також необхідно зробити герметизацію електропроводки, виходи для вентиляції мостів, коробки і двигуна.
Будь тюнінг позашляховиків стоїть дуже уважного підходу, головне не переборщити. Також необхідно уважно подумати про застосування автомобіля, щоб точно визначитися з майбутніми роботами в переобладнанні позашляховика.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 [1 Голос]