Готуємо автомобіль для бездоріжжя. Тюнінг позашляховиків і Off road підготовка 4х4

 
Тюнінг позашляховика дозволяє абсолютно по-новому оцінити можливості свого автомобіля. Хоча кожен позашляховик є автомобілем з підвищеною прохідністю, але дуже часто його заводських позашляхових характеристик не вистачає, от саме для цього і був придуманий такий вид тюнінга. Головна мета позашляхового тюнінгу - це вдосконалення ходових якостей автомобіля.

Декоративний та силовий обвіс позашляховика

Позашляховий тюнінг може бути двох варіантів: декоративний та силовий. Декоративний тюнінг позашляховика має на увазі тільки зміну зовнішнього вигляду автомобіля і установку різних аксесуарів: установка порогів, використання хромованих елементів, ручок, дзеркал, багажника на дах, дисків та іншого. Але декоративний тюнінг тільки підкреслює індивідуальність автовласника і виділяє автомобіль із загального потоку транспорту. Варто відзначити, що декоративний тюнінг може бути не тільки зовнішнім, але й внутрішнім, а точніше - зміна салону автомобіля з встановленням додаткових аксесуарів.
Силовий тюнінг позашляховика сприяє поліпшенню прохідності, при цьому забезпечує додатковий захист основних кузовних елементів. Для силового тюнінгу використовуються металеві елементи і спеціальні пороги, які фіксуються на рамі автомобіля для збільшення силового навантаження. Додаткові пороги будуть захищати штатні від механічних пошкоджень, а крім того полегшать посадку в салон автомобіля та висадку з нього.

Крім цього, силовий обвіс дозволяє користуватися рейковим домкратом (хай-джеком) без застосування додаткового обладнання. Якісний бампер силового обвісу дозволить звалити дерево діаметром до 15 см без яких-небудь пошкоджень автомобіля. Також якісний бампер повинен мати майданчик для встановлення лебідки.

Крім бампера і бічних силових порогів до елементів силового обвісу відносяться додаткові кузовні деталі, які здатні захистити рульову тягу, піддон двигуна і трансмісію автомобіля. Додаткові захисні елементи днища автомобіля дадуть додатковий захист при зіткненні з каменями, пнями і всіма нерівностями рельєфу.
Можна сказати, що силовий обвіс є незамінним елементом для позашляховика. При виборі відповідного варіанту варто враховувати, що далеко не кожен автомобіль з класу позашляховиків здатний витримати встановлення силового обвісу. Найбільш ефективним застосування силового обвісу буде на автомобілях з рамною конструкцією кузова. Якщо автомобіль має несучу конструкцію, тоді ефективність силових елементів буде залежати від міцності лонжеронів. Автомобілі без рами не призначені для їзди по серйозному бездоріжжю.

Додаткове обладнання для позашляховика

Одним з важливих елементів, який можна встановити на автомобіль однозначно є лебідка для самовитаскування. Лебідка буде корисна при подорожі на самоті і при групових поїздках. Більш ефективним і зручним буде використання електричних і гідравлічних лебідок, але і сама проста ручна лебідка може стати в нагоді в складних ситуаціях.

Не зайвим буде встановлення компресора для підкачки коліс, який буде корисний при проходженні важких ділянок, що вимагає зниження і відновлення тиску в шинах. Для пересування в нічний час по бездоріжжю необхідно встановити додаткове світлове обладнання.
Якщо Ви плануєте долати водні перешкоди, варто подбати про встановлення шноркель (повітрозабірник двигуна), виведеного над капотом автомобіля. При попаданні води в повітрозабірник двигуна може статися гідроудар і часткове руйнування двигуна. Також важливо встановити на верх сапуни елементів трансмісії для запобігання попадання води в агрегати, утворення масляної емульсії і запобігання корозії редукторів. Не зайвим буде виконати гідроізоляцію електричної проводки автомобіля, що дозволяє зберегти електроніку і уникнути коротких замикань.

Ліфтування кузова і підвіски автомобіля

Як правило, для поліпшення прохідності автомобіля більшість власників позашляховиків встановлюють колеса більшого розміру. Крім усього, це один із способів збільшити дорожній просвіт. Але для установки коліс більшого діаметра необхідне додаткове кузовне доопрацювання, так як колеса починають зачіпати арки кузова і деталі підвіски. Існує два способи доопрацювання ходової частини позашляховика: ліфтинг кузова і ліфтинг підвіски.

Підйом кузова автомобіля над рамою (боді-ліфт) є більш бюджетним варіантом тюнінгу позашляховика. Ця операція передбачає встановлення додаткових проставок між рамою і кузовом. Зазвичай висота проставок становить від 3-ох до 10-ти сантиметрів, відповідно на цю висоту підніметься кузов автомобіля. Кліренс автомобіля при такій процедурі не збільшиться, але при цьому з'явиться додатковий простір для встановлення коліс більшого розміру.
Боді-ліфт не порушує геометрії підвіски позашляховика, а у випадку з незалежною повескою - не порушить кути роботи приводів. Для виконання кузовного ліфтингу використовується спеціальний комплект проставок з металу, фторопласту, капролону та інших матеріалів схожих за своїми характеристиками. Такий вид тюнінга припустимий тільки для рамних позашляховиків.

Іншим варіантом для установки коліс більшого діаметру і збільшення дорожнього просвіту є ліфтинг підвіски. Цей процес більш затратний і потребує більш майстерного підходу, але при цьому має значно більше переваг при русі по бездоріжжю. Установка зміцнених пружин і амортизаторів більшої довжини збільшить хід підвіски. Цей варіант позашляхового тюнінгу може застосовуватися як для рамних позашляховиків, так і для звичайних кросоверів.

Ліфтовка підвіски - це кардинальна зміна ходової частини автомобіля. При проведенні такої роботи зміщується центр ваги автомобіля, що приводить до втрати стійкості автомобіля при проходженні поворотів. Вибір бажаної висоти полягає в знаходженні оптимального балансу, щоб позашляховик відмінно проходив по бездоріжжю і не перевертався. Варто відзначити, що карданні вали мають певний кут нахилу і їх робота при цьому стабільна, але при його зменшенні вали швидко зношуються.
Такий спосіб збільшення дорожнього просвіту дає можливість долати перешкоди більшої висоти і більш важкі ділянки бездоріжжя.

Off-road тюнінг позашляховика відкриває безліч можливостей для його власника. Можна провести зовнішній тюнінг за допомогою встановлення додаткового обладнання: використання хромованих елементів, встановити експедиційний багажник, дисків на колеса і т.д. Для більш екстремального використання позашляховика на просторах бездоріжжя вже потрібна більш серйозна доробка ходової частини: встановлення коліс більшого діаметра, встановлення елементів силового обвісу, ліфтинг підвіски і кузова автомобіля.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 [2 Голоса (ів)]